Jag vet inte om jag är i rätt forum men... Vad har du nyligen gjort med datorn/projektet? Om du gjort något (vad som helst) ås kan du börja med att mistänka det som felkälla... Jag kom just på felet. Jag trodde att jag hadde kommit på felet, men så var inte falet. Alltså fortfarande problem. Visual Studio .Net suger rätt bra med internminne. På min bärbara tar den nästan 50% av minnet bara att köra ett projekt. Det kan alltså handla om att du har lite för lite minne för att få kläm på det, men givetvis ingen garanti. Jag har under min tid som konsult stött på liknande problem hos kunder, problemet är att jag aldrig har lyckats lösa det eftersom det inte har varit på min maskin. Hej och tack för det svar Jag hade ett liknande problem när jag körde igång debuggern. Det tog lååååååång tid innan min applikation (fet klient) startade. Det visade sig att det var någon service som betan hade installerat som låg kvar och skräpade. Jag disablede den och så var det problemet ur vägen. Kommer inte ihåg vad tjänsten hette men den hade något namn som accosierade till .net på något sätt. Ledsen att jag inte kan vara mer specifik. Tack för svaren, jag skall kolla, i värsta fall, bygg om allting (även formatering. Det ser ut som om jag har hittat felet.Problem med Visual Studio
Jag har fått problem med VS med det project som jag just nu bygger. Projectet är på ca: 6000 rader kod.
Det tar en JÄTTE-lång tid att t ex spara ändringar som jag gör i designläge 5 - 10 min. Går jag mellan design och kod-läge kan det ta nästan lika lång tid.
Jag har väll ingen så där jätte snabb dator men en AMd 1600, 512 mb ram, swabbfil på 1024 på en HD där inte OS ligger.
Vad tror ni, måste jag installera om allting???Sv: Problem med Visual Studio
Sv: Problem med Visual Studio
I min stora iver att få min maskin att springa lite fortare, så tog jag bort swappen ifrån C, och lade den på en annan HD (G:).
Jag tyckte nog inte att det gjorde så stor skillnad, men lät det vara. Jag kopplade först inte ihop detta med VS, men nu när jag har ändrat (satte C:s swabb till 1024 och G:s swabb till 1024), då blev det krut i burken.
Så nu, inga broblem där...Sv: Problem med Visual Studio
Nej jag har inga tunga bilder. Jag upplever nog att problemen började när jag gjorde programmet flerspråkigt (serilizerade tror jag att det heter).
Jag har på de sista tre veckorna enbart installerat om drivrutinerna för grafikkortet och ett spel, men det har jag svårt att tro att det är det som spökar.
Några snusförnuftiga tips?Sv: Problem med Visual Studio
Bara på kul, testa att köra defrag på din dator och se om det blir nån skillnad.Sv: Problem med Visual Studio
Det har dock framkommit två saker som du kan prova:
1. Är datorn kopplad till ett nätverk, dra då ur din nätverksanslutning. Vet inte varför det hjälper, men på vissa maskiner gör det milsvidd skillnad.
2. Behöver dina assemblies signeras med ett strongname? Vissa maskiner får ett fel som gör att ett bibliotek för just signeringenskapas om och om igen. Du kan undersöka detta genom att ladda hem process-explorer och filemon, från sysinternals.com och ha dem igång under tiden som du kompilerar.
Som sagt har jag inte fått problemet själv, men har sett det på ett antal olika maskiner och ovavnstående lösningar är ju som synes knappast lösningar.
Jag skulle rekomendera att du installerar om din maskin och sen försöker igen.
Alternativt att du försöker hitta var flaskhalsen ligger, men det är som synes inte så enkelt. Det enda gemensamma på de maskiner som uppvisar problemen är att de har både vb6 och vs.net installerade samtidigt.Sv: Problem med Visual Studio
>Det enda gemensamma på de maskiner som uppvisar problemen är att de har både >vb6 och vs.net installerade samtidigt.
Det har jag också...
Just nu så försöker jag att frigöra så mycket plats som möjligt på C:, samt kör en defragg.
Lyckas inte detta, så blir det nog en ominstallation.
En fråga till
Hur mycket mera prestandard tar det om man använder många referenser?
Jag antar att det suger?
Jag har
<code>
using System;
using System.Drawing;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Windows.Forms;
using System.Data;
using System.Globalization;
using System.Threading;
using System.Resources;
using System.Reflection;
//using System.Xml;
using System.Xml.Serialization;
using System.IO;
using System.Runtime.InteropServices;
using Microsoft.DirectX.DirectSound;
using Buffer = Microsoft.DirectX.DirectSound.Buffer;
using System.Text.RegularExpressions;
using Microsoft.Win32;//för att kunna läsa registret
using System.Drawing.Imaging;
using System.Drawing.Drawing2D;
using System.Drawing.Printing;
using System.Drawing.Text;
</code>
Det ser ju ganska så häftigt ut...Sv: Problem med Visual Studio
/COSv: Problem med Visual Studio
Sv: Problem med Visual Studio
Det berorde nog på mig själv.
Jag har krabbat en del med flerspråkighet och localization.
För att få språket på svenska så finns det (förutom default här i Sverige), Swedish, Swedish(Swedish),Swedish(Finnish).
Jag tror att jag vid det första tillfället klickade för Swedish(enkelt) och för någon annan gång för Swedish(Swedish).
Jag vet inte om det har med det att göra, men jag har byggt om min applikation nu, lagt till localization, och varit MYCKET noga med vilka språk jag har klickat på.
Nu fungerar det perfekt. Visst det tar fortfarande lite tid, men inte mer än ca en minut.
Tack för hjälp och alla goda förslag.