Jag håller på med en Log klass som skall göra livet lättare för mig när jag skall Logga saker från mina program till någon valfri källa. Jag har inte provat själv men jag snubblade på följande artikel: http://www.codeproject.com/csharp/custstrformat.asp Tackar för länken, där fanns dock ingen information om det som jag ville göra.Egen formatter med IFormatter
Jag skulle dock vilja ha en funktion som jag har slitit med i 2 dagara nu och jag fattar inte hur man skall göra.
Det är så att om jag får en Exception i ett object så vill jag göra en Dump av objectets variabler och dess värde. Har tittat på både BinaryFormatter() och SoapFormatter() och konstaterat att det är försvårt att utläsa värden ur deras resultat. Helst så vill jag ha det som XMLSerialization presenterar resultatet. Men den har ju begränsningen att den endast tar Publica värden, jag behöver även skriva ner värden som är privata.
Har försökt mig på att skapa en egen Formatter genom att implementera IFormatt interfacet men förstår inte hur jag skall lyckas med det, har försökt hitta något bra exemple på nätet men det verkar omöjligt att hitta ett bra exemple. Tittade i koden för BinaryFormatter och SoapFormatter men de använd sig av object ObjectWriter() som tyvärr inte finns tillgänglig utanför assemblyn (eller nått).
Är det någon som har gjort en egen Formatter genom att implementera IFormatter interfacet och kan ge lite tips hur jag skall gå vidare?
- MagnusSv: Egen formatter med IFormatter
/COSv: Egen formatter med IFormatter
- magnus