Hej, för att få er kod korrekt formaterad skall en annan code-tagg användas. Ni lägger helt enkelt till order csharp i starttaggen, alltså < codecsharp >. Viktigt är att slut-taggen är densamma som tidigare, dvs < /code >. Bara för att krångla till det kan ni även skriva < code c# > om det känns lättare (alltså mellanslag mellan code och c#. pelle , borde inte varje forum defaulta mot en viss kod typ? Bra funktion! Kan inte låta bli att testa den : här finns ju syntaxfiler för Editplus, de borde man kunna utgår ifrån. finns dessutom för både asp.net och vanligt... har dock inte kollat så mycket: fast vi har fungerande syntaxfiler för alla språken : Jag misstänkte att han använde din kontroll...riktigt fräckt med kodexpandering och allt. Kan man med den nya syntaxfilen även expandera/collapsa namespacet? test Jodå roggan ,jag drog ner alla de nya filerna - konstigt om det inte fungerar? Bytte även dll som jag fick av dig så jag förstår inte hur vi kan vara osync? Vi får snacka oss samman. DLL:versionen är 1.4.11.38231 kan det vara såhär då.kodtagg för c-sharpkod
Sv: kodtagg för c-sharpkod
tex < code> = < code c#> i c# forumet osv.
om inte så borde väll < code > taggen bara generera oformaterad kod
det ser riktigt fult ut när man ser asp(med html) formaterat som vb6 osv
//RogerSv: kodtagg för c-sharpkod
using System.Windows.Forms;
namespace hej
{
// En kommentar
public class hej
{
/* En annan
kommentar
*/
public void Test(string s)
{
if (tjosan=="Halloj")
System.Windows.Forms.Form.MessageBox.Show("lalalala");
foreach (int i=0:i<10;i++)
int.Parse(i.ToString());
}
]
}
[Edit: Ser coolt ut...med möjligheten att kunna "krympa" och expandera kod och allt. Men några missar finns:
Public ska vara ett keyword
void borde vara ett keyword
if ska vara ett keyword
foreach är ett keyword
int och string är ju förvisso datatyper men är ju också keywords i C#. Borde formateras som keywords?
int färgkodas inte alls på raden int.Parse()
]
http://www.editplus.com/others.htmlSv: kodtagg för c-sharpkod
http://www.compona.com/wikiengine/WikiPageViewer.ascx?id=53
c# syntaxen där innehåller "public" som keyword , så vet inte riktigt om pelle sitter på någon uråldrig version eller så.
//RogerSv: kodtagg för c-sharpkod
namespace hej
{
// En kommentar
public class hej
{
/* En annan
kommentar
*/
public void Test(string s)
{
if (tjosan=="Halloj")
System.Windows.Forms.Form.MessageBox.Show("lalalala");
foreach (int i=0:i<10;i++)
int.Parse(i.ToString());
}
} //<-- satt en ] där och därför var inte namespace scope kompett
}
[edit]
my bad... htmlexportern exporterar visst inte kollapsade sektioner som kollapsade
får fixa det..
dock har pelle skumma syntaxfiler , det är inte dom nya..
samma kod blir : http://www.compona.com/forum/thread.ascx?Thread=547 på våran sajt..
[/edit]
från början hetta c# syntaxen c#.syn , den nyare heter csharp.syn
kan det vara "c#" som ligger på sajten?
//Roger