Hej ! Kolla denna länken: http://www.codeproject.com/aspnet/multiuploads.asp Får felmeddelande på den sidan... Du får försöka igen. Jag besökte sidan senast igår. Säkert nåt tillfälligt. Jag kan bekräfta att sidan nu her ett fel - igår kollade jag och då funkade det utan problem. De har troligen något tillfälligt problem på codeproject så det är nog bara att prova att titta tillbaka om en stund så har de nog löst det. För att kunna se filerna på användarens dator så måste du köra en ActiveX-komponent i webbläsaren. Ok, tack för era svar.. Ett alternativ är att köra en sån lösning som finns på codeproject.. När det gäller ActiveX, någon som vet om det finns en sån komponent att läsa om eller få tag i?Ladda upp många filer samtidigt från klienten..
Jag är ute efter att ladda upp många filer (.jpg, .gif) samtidigt till servern. Nu har jag byggt så jag har många "browse"-knappar i ett formulär så slipper man åtminstone att göra själva uppladdningen flera gånger.
Vad jag skulle vilja är att bygga en funktion som läser filerna på klientens dator där man kan välja de filer man vill ladda upp via t.ex en checkbox och sen trycker man en gång på "ladda upp"-knappen och så är allt fixat.
Vet inte om detta är möjligt men om nån har lite idéer eller referenser på liknande problem så tar jag gärna emot. Har sökt mycket på nätet men hittar inget av värde...
På www.onoff.se , under digital framkallning i höger spalten och sen "Framkalla dina digitala bilder" så ser du ett exempel på en exakt sån funktion som jag är ute efter..
Använder .NET + C#
Mvh JonasSv: Ladda upp många filer samtidigt från klienten..
Sv: Ladda upp många filer samtidigt från klienten..
ADODB.Recordset error ''800a0e7d''
The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed or invalid in this context.
/includes/article_header.inc, line 30Sv: Ladda upp många filer samtidigt från klienten..
//AndreasSv: Ladda upp många filer samtidigt från klienten..
/JonasSv: Ladda upp många filer samtidigt från klienten..
Svara