Hej! Det beror på att du kör med IWAM_ kontot i ASP processen och det kontot har inte rättigheter i Loggen. Jag provade att lägga till administratörsgruppen på IWAM kontot men det fungerar fortfarande inte. Jag får följande felmeddelande:'Cannot open log for source {0}. You may not have write access'. Du kan konfigurerara din COM+ i Com services att köra under ett konto som har rättigheter att skriva till loggen, inställningen av konto gör du under paketets egenskaper och under Identity. Är COM+ komponenten skriven i .NET eller är det ngn annan COM variant? Kör du på windows XP / 2000 eller 2003 ?? Vad är den exakta exceptionen som kastas? Nu har jag kommit på en lösning! Problemet låg i att jag kör .Net Server 2003 som har ändrat något på rättighetshanteringen för att skriva i loggarna. Detta går dock att ställa om i registret för den logg som man vill skriva till!! Tack för era inlägg!!COM+ , ASP och Eventloggen
Jag har skapat en COM+ komponent som skriver till eventloggen. När jag anropar denna komponent från vbscript så fungerar det finfint men när jag försöker göra samma anrop från en .asp sida (inte .aspx) så får jag ett felmeddelande som säger att jag inte har rättigheter att skriva till loggen. Finns det någon som har en god ide hur man kan lösa detta så vore jag tacksam!!Sv: COM+ , ASP och Eventloggen
Du får antagligen ge IWAM andra rättigheter eller byta ut ASP process kontot (för att göra det behöver du ngn form av meta editor)Sv: COM+ , ASP och Eventloggen
Sv: COM+ , ASP och Eventloggen
Sv: COM+ , ASP och Eventloggen
Prova också att höjja IUSR rättigheterna, jag kommer inte riktigt ihåg hur classic asp processmodellen såg ut, men kan ju inte förlora på det ;)Sv: COM+ , ASP och Eventloggen