Hallå http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/ThemedExplorerControls.asp men om jag skulle vilja rita en knapp så som XPtheme ritar sin knapp till comboboxen, kan man få tag på den på nåt sätt? för att rita knappen i en dropdown så är det:XP style på usercontrol
jo, jag har en precis testat med att göra en manifest fil för mitt program och upptäckte då att en egenskriven userkontroll såg mupp ut. Jag har försökt göra en combobox som stödjer tooltips i dropdownen. Grejen är den att jag vill ju att min knapp (som jag ritar ut själv) skall se likadan ut som styleingen gör med de vanliga Comboboxarna. men hur åstadkommer man sånt?
Alla tips, artiklar och länkar mottages tacksamt.Sv: XP style på usercontrol
man måste interoppa lite med UxTheme dll'en.
alla 'delar' i win xp går att rita , tex knappar , dock blir man tvungen att sköta saker som hovering/pressed state på knappar själv
(självklart går det rita dessa states med uxtheme , men det blir du som måste bestämma när och hur varje del ska ritas)
//RogerSv: XP style på usercontrol
Jag vill ju egentligen bara rita en delmängd av en kontroll...Sv: XP style på usercontrol
<b>Part Id:</b>
"ComboBox" <-- skickas in i "OpenThemeData" apiet i uxtheme
<b>State Id:</b>
normal =1 <-- skickas in i drawthemebackground apiet i axtheme
hover =2
pressed =3
[Edit]
det är alltså "DrawThemeBackground" man anropar för att rita
och det är bara knappen som detta gäller , inte så det kommer inte ritas en hel combobox
[/Edit]
//Roger