Vad betyder "synchronus blocking mode"? Det kom ur sammanhanget: "The TcpClient class provides simple methods for connecting, sending, and receiving stream data over a network in synchronous blocking mode.". tja vad den "officiella" översättningen är, är jag inte säker på.. men kanske nåt i stil med synkront blockerande läge? i motsats till asynkront ej-blockerande läge? (asynchronous non-blocking mode) <info>e-postansvarig, e-postmästare Vad betyder/Teknisk ordbok?
Jag söker också någon form av ordbok för de här utrycken, eftersom att det inte är första gången jag har rpoblem med sånna här tekniska termer.Sv: Vad betyder/Teknisk ordbok?
I praktiken innebär det att när du kallar på t.ex. nåt i stil med read(size) så väntar den tills det finns tillräckligt med data för att uppfylla det du vill göra..
asynkront görs istället med nån form av callback som anropas när det finns tillräckligt med data (t.ex.)
ang ordboken, vill du bara ha engelska förklaringar på vad det betyder eller svensk översättningar.
i det första fallet så www.google.com eller alternativt www.wikipedia.org, i det senare fallet är väl den mest officiella referensen http://www.nada.kth.se/dataterm/ ..tyvärr vet man ju inte om man ska skratta eller gråta när det gäller vissa av översättningarna..Sv: Vad betyder/Teknisk ordbok?
person som har det övergripande ansvaret för en domäns, t.ex. en organisations, e-posthantering
Använd e-postansvarig eller e-postmästare för eng. postmaster.
</info>
AHAHAHAHAHAAH, e-postmästare!!!
"Vad jobbar du som, då?"
"Jag är e-postmästare!"
HAHAHAHAHA... nu var den här dagen förgylld!