jag har ett objekt som jag i min asp kod stoppar ner i en session variabel så att jag kan komma åt den överallt i min application. Detta är C# forumet, det är bättre att du ställer frågan i asp eller asp.net forumet beroende på om du använder asp eller asp.net. Detta är ingen asp fråga. Jag undrar hur jag ska komma åt mitt objekt överallt i min windows version prevcis som jag kommer åt mitt Session objekt i Asp. Var jag ska spara ner det alltså. Antingen som en statisk variabel på en klass, eller så använder du AppDomain.SetData / AppDomain.GetData Tack så jättemycket Nja, du har i princip samma åtkomst från båda.. AppDomian.SetData lägger till ditt objekt i en Hashtable som är en lokal variabel i AppDomain klassen. Så prestanda mässigt så är en statisk variabel snabbare att både sätta och hämta data ifrån, men i en klient applikation så är det en sådan liten skillnad så det är inget att bry sig om.object i "Session"
Hur ska jag göra detta med mitt login objekt i min client version. Jag kommer ha ett main form som alltid kommer vara öppet.
Är det rätt och snyggast att spara ner det på detta formuläret?Sv: object i "Session"
Då får du bättre och fler svar.Sv: object i "Session"
Sv: object i "Session"
Sv: object i "Session"
Vilket är mest korrekt för att spara ner ett User objekt då?
Finns det fördelar och nackdelar med dessa.Sv: object i "Session"
Jag har inte bildat mig en uppfattning ännu om skillnader, men använder AppDomain.SetData för att det är coolare ;)Sv: object i "Session"
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://normen.mine.nu/myblog