Hej, version 4.3x, vet inte exakt, men det innebär c#-programering. Hej. Hej Micke, Hej.. Hej,Programerar någon här i EPiServer?
jag skulle gärna vilja ha kontakt med någon som jobbar med Elektroposts contentmanagement-system EPiServer. Det är så att jag är den enda här på jobbet som gör det och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som jag kan utbyta problem/lösningar, tips mm. med.
kontakta mig isf.
mvh SaraSv: Programerar någon här i EPiServer?
Sv: Programerar någon här i EPiServer?
Har jobbat mig igenom alla 4'a versioner.
Sitter just nu med 4.31'an som i slutändan skall bli en portalsite till en kund.
Det e bara att höra av dig om du har några frågor.
mvh Micke.Sv: Programerar någon här i EPiServer?
Min största fråga just nu är om du behöver lägga Src="sidnamn.ascx.sc" i control-taggen för att en sida ska fungera. Jag behöver göra det, vet inte om det beror på VS.NET eller EPiServer, men när jag gör en ny Web User Controll så får jag felmeddelande om jag inte gör det.
Tydligen har det med hur man komplierar klasserna som skapas när man gör en ny användarkontroll att göra, men jag förstår inte riktigt hur det fungerar, eller ska fungera i EPiServer.
Jätteskönt om du kan förklara det för mig. (Om du ens förstår vad jag menar, kan knappt förklara det för mig själv.)
mvh Sara
PS.
Om någon annan kan hjälpa mig förstå det här så är ni välkommna att försöka, lösningen på mitt problem hittade jag här:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308143
Jag är inte säker på varför det fungerar på det viset eller om det är någon bra lösning. Men jag tycker inte att det borde fungera så.Sv: Programerar någon här i EPiServer?
pga semestertider så har jag tyvärr inte haft möjlighet att svara tidigare.
Jag har själv aldrig varit med om att man i controltaggen skall ha behövt ange en src till .cs filen.
Är det i varje webusercontrol som du behöver ange src sökvägen i controltaggen?
För vad jag förstod av KB'n så var det bara i något enstaka fall som man kom till att behöva ange src i controltaggen.
mvh MickeSv: Programerar någon här i EPiServer?
Hoppas du har haft en bra semester!
Det är i varje ny UserControl som jag själv skapar som jag måste ange src, då kan jag inte heller Builda eller Rebuilda projektet för då får jag problem. Jag blir tvungen att hämta orginalfilen(EPiServerSample.dll) till bin-katalogen för att det ska fungera igen.
Jag tycker det verkar som om den inte vill lägga till mina nya klasser i assemblyn. Fast jag vet inte riktigt hur det här med assemblyn fungerar egentligen.
/Sara