I vb6 har jag använt mig av en metod för att loopa igen ett objekts olika properties (kan vara en control eller ett egen definerat objekt, vad som helst som har properties) Du kan använda refactoring. Johan ;) <b>Han kan få en del problem att hitta det han söker annars :)</b> Kan försvara mig med att jag inte läste namnet på den som ställde frågan, och eftersom att jag var så lat att jag inte orkade börja krångla med bakåtknappen så gjorde jag en gissning baserad på att majoriteten här är pojkar :) Onkel.. >Har insett en sak, jag måste verkligen sova mera, 5 h om natten räcker inte... Tack för reflection! Ska titta er på det...Properties på ett object
Finns det något liknande i C#?
<code>
Public Sub DebugPrintObjProperties(obj As Object)
'Denna subben avvänds för att ta reda på vilka properties olika object har.
'Namnet och värdet skrivs ut i Immediate Window
'Används för debugging endast
Dim i As Integer
For i = 0 To obj.Properties.Count - 1
Debug.Print obj.Properties(i).Name & ": " & obj.Properties(i).Value
Next
End Sub
</code>Sv: Properties på ett object
Sök på det i SDKn för mer info, för det en en hel del saker du kan göra där.
Du kan via <någotObject>.GetType().<något> få fram en hel del info om ett objekt.
<code>
mittObjekt.GetType().GetProperties
</code>
Mvh JohanSv: Properties på ett object
<b>refactoring</a>?
Du menar väl <b>reflection</b> :)
Han kan få en del problem att hitta det han söker annars :)Sv: Properties på ett object
Han? Hur många killar känner du som heter Jenny?Sv: Properties på ett object
Sv: Properties på ett object
Svara
Sv: Properties på ett object
just... hehe. du vet alla dessa ord får huvudet att snurra i sömnen.... DU har rätt refactoring är ju självklart inte samma sak som reflection, menade ju reflection...
Har insett en sak, jag måste verkligen sova mera, 5 h om natten räcker inte...Sv: Properties på ett object
Har jag också insett ;) Men det är inga problem att bara sova 4- 5 h OM man ser till att inte stressa upp sig tidigt på morgonen på helgerna å liknande :)Sv: Properties på ett object
Wow tänkte jag, 8 inlägg! Det visade sig att 2 av 8 handlade om min fråga... ;-)