Jag håller på att utveckla en webbsida i C# som använder sig av CSS för designen. Allt funkar bra när jag kör programmet och allt ser ut som den ska enligt css-filen men när jag designar sidan i Visual Studio ser det inte alls ut som det gör när jag kör webapplikationen... Är det någon inställning som jag har missat som gör att man kan ser desigenen i VS som den ser ut enligt i css-filen? Rubriken är dålig eftersom det inte är C# + CSS som är dåligt utan snarare VS + CSS (för att inte säga MS + CSS). Jag skrev så för att trycka på att det var just C# jag kodade i... Jag jag håller med om att det är i VS problemet ligger... Jag har länkat dels direkt i html-filen med: <LINK href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet">C# + CSS = dåligt?
Sv: C# + CSS = dåligt?
Jag har också testat att lägga in den i Format/Document Styles/Add style link (då går det att använda stilen på sidan då man kör men den visas inte när man designar).
Jag fick dock det att funka om jag låter VS själv skapa en lokal "stil" i Format/Document Styles/Add style sheet. Jag vill dock ha en extern fil så att det ska kunna vara samma stil på alla filer...