nu borde jag antagligen inte svara, för att jag inte kan c# speciellt bra, men för mej tyder det på att du pga static kommer att ha samma värde överallt, men detta samma värde kommer att ändra efter som du uppdaterar det. Vad är det du vill åstadkomma? Varför vill du ha variablerna static? Den mest korrekta lösningen är att du skriver en klass <b>utan</b> statiska variabler; bara helt vanliga variabler. I session_start skapar du en instans av den och lagrar den i sessions. Vad är det jag vill åstadkomma? Varför vill jag ha variablerna static? . Tja; alla användare kommer att dela dem i vilket fall. Det går inte att komma runt det Här är ju faktiskt VB.NET bättre ;)Statiska variabler i Session_Start
C# :
-------
Anta till exempel att jag har en class i på följande :
public class user
{
public static String user_id ;
public static int user_count ;
}
och sedan initiera klassens medlemar under Session_Start i global.asax .
protected void Session_Start ( object sender , System.EventArgs e)
{
user.user_id = Get_DateString () ; // en fuunktion som returnerar tid i sträng format
user.user_count = Get_CountString() ; // en funktion som returnerar en viss siffra i sträng format
}
Mitt frågan är :
Om till exempel 50 användare har begär min aspx sidan samtigt , skulle dem få samma klass variablers värde på grund av att variabler är statiska , eller ska var och en få olika värde beroende av session som har startat .Sv: Statiska variabler i Session_Start
Nån rättar mej säkert om jag har fel..Sv: Statiska variabler i Session_Start
Är lite osäker på om variablerna behåller sina värden.
Om det är så att du vill komma åt metoden överallt så sätter du static på metoden istället: Session_Start Sv: Statiska variabler i Session_Start
Sv: Statiska variabler i Session_Start
jag har andra statiska funktioner i andra klasser ( och som anroppas varsomhelst utan att klassen intieras .
på följande klassnamn.static_funktion .
Dessa funktioner behandlar just dessa statistka variabler som dem är , om jag byter dem till icke statiska är jag tvungen att ändra en massa andra funktion .Sv: Statiska variabler i Session_Start
Sv: Statiska variabler i Session_Start
"static" heter i VB.NET det mer korrekta "Shared" som faktiskt beskriver vad det är. Det är en member/funktion som delas mellan alla - instansierade och o-instansierade versioner av klassen.
/micke