Med risk för att någon redan frågat om detta, hänvisa i så fall till den tråden... Det går inte; däremot kan du göra så att du lagrar själva databasen i programmet tills programmet är kört första gången. Dvs. att första gången programmet körs så extraherar du databasen och sparar någonstanns på hårddisken. Det rekommenderas dock inte då programmet kommer att växa en del i storlek kan man inte gömma själva db-filen på hårddisken, förutom (jag antar att det går) att kryptera den? för där tänkte jag spara alla pinkoder, kontoinfo, osv osv... Gör krypteringen i applikationen och spara krypterad information i databasen.Access db i resources-filen?
En nybörjarfråga:
Tänkte göra en C#-applikation där jag har en liten Accessdatabas i resourcefilen.
Men hur anger jag connection-strängen till db o resourcefilen? Eller ska jag bara köra GetObject("minDB") och typkonvertera till ...något?
Hjälp, är nu lite förvirrad! :-)
Visa gärna med ett konkret ex hur/vad ni menar!
MVH,
/kristianSv: Access db i resources-filen?
Sv: Access db i resources-filen?
/kr.Sv: Access db i resources-filen?
applikationen ska kunna hantera olika kategorier av mer eller mindre 'känslig' information.
/kr.Sv: Access db i resources-filen?
Jag förutsätter att detta handlar om en desktopapplikation eftersom du pratar om hårddisken?
Då får man fundera på om behovet finns. Hur många använder datorn. Om flera använder datorn, ska man ha en databas per användare och i så fall lägger man den i användarens mapp på datorn, vilken ska vara skyddad så ingen annan användare kommer åt den.