Jag har en tabell med columner som genereras varje vecka och får namn efter vilken vecka det är. DataGridTableStyle finns inte i asp.net. Det finns bara för Win32. Jag får det inte att funka. Jag får bara:DataGrid - DataGridTableStyle?
Tabellen innehåller även sådant jag inte vill visa.
Eftersom columnerna heter olika från gång till gång skulle jag vilja att de visades med hjälp av codebehind(C#).
Jag har letat runt på nätet och hittat en del.
Jag hittade något som jag trodde skulle fungera men när jag skriver in det i VS.NET så hittar den inte det.
Finns inte DataGridTableStyle?
Koden jag hittade så ut så här:
// C#
// Declare a new DataGridTableStyle in the
// declarations area of your form.
DataGridTableStyle ts = new DataGridTableStyle();
private void hideColumn()
{
// Set the DataGridTableStyle.MappingName property
// to the table in the data source to map to.
ts.MappingName = dataGrid1.DataMember;
// Add it to the datagrid's TableStyles collection
dataGrid1.TableStyles.Add(ts);
// Hide the first column (index 0)
dataGrid1.TableStyles[0].GridColumnStyles[0].Width = 0;
}
Eller finns det något annat bra sätt att göra det på?
//Förvirrad och tröttSv: DataGrid - DataGridTableStyle?
Här går du rakt på kolumnerna istället.
DataGrid1.Columns[0].Visible = false;Sv: DataGrid - DataGridTableStyle?
Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection. Parameter name: index
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.ArgumentOutOfRangeException: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection. Parameter name: index
Source Error:
Line 123: dg_stat.Columns[0].Visible = false;
Line 124:
Line 125:
Om jag lägger till dem hårdkodat i html koden så kan jag ta bort dem på detta vis men efter som tabellen förändras från vecka till vecka vill jag ju inte behöva gå in och lägga till de nya kolumnerna i koden hela tiden.