Jag har ett problem med att exekvera ett dosprogram som gjort. Det är nämligen så att jag vill att alla datorer och användare ska få tillgång till och kunna köra min app som jag gjort och därför har jag delat ut den katalog där programmet ligger. Problemet är att då någon försöker att köra programmet utifrån så kastar programmet ett system.security.securityexception och jag har ingen aning om vad detta beror på. Ditt problem beror på .NET's säkerhetsmotor som kalls Code Access Security (CAS). En liten kuriosa fråga som jag aldrig undersökt närmare... Inte direkt nej, System.Security.SecurityException
Någon som kan hjälpa?Sv: System.Security.SecurityException
Den identifierar appikationen som en intranätsapplikation eftersom du kör den från en utdelad mapp. Det innebär att applikationen får väldigt restrektviva rättigheter och kan inte göra så mycket.
För att lösa det måste du ändra rättigheterna för den platsen på intrantätet. Det gör du genom att använda .Net Configuration Wizard som du hittar under Administrative Tools.Sv:System.Security.SecurityException
.net 2.0 har ju ClickOnce installations teknologin som, enligt vad jag förstår, har någon form av xml-fil där man kan ställa in vilka permissions applikationen ska få. När man sedan installerar får man en fråga om man vill tillåta det här.
Finns det möjlighet att göra något liknande i .net 1.1?Sv: System.Security.SecurityException
du kan skapa msi paket som kör CASPOL.EXE med en xml fil, men du får skapa det själv.