Helloj! Har du lagt till en refferens till System.Web för det måste du ha om du vill komma åt System.Web.Mail. Jag tolkar frågan som att du försöker instansiera System.Web.Mail som om det vore en klass, men den är ett namespace. Klassen heter System.Web.Mail.MailMessage Följande fungerar för mig, du kan ju testa det så att det inte är något "skrivfel": OK! så här blevdet. Som jag sa, du måste även lägga till en refferens till System.Web alltså inte bara using System.Web.Skicka mail från en C# Windows applikation
Jag vill kunna skicka mail från min windowsapplikation och försölker komma åt System.Web.Mail funktionen, men det går icke...Allt jag kommer åt är System.Web och då får jag inte tillgång till mailfunktionerna.
Vilken klass skall jag använda för det då i stället?
/TyronneSv: Skicka mail från en C# Windows applikation
//EdwardSv: Skicka mail från en C# Windows applikation
/ TomasSv: Skicka mail från en C# Windows applikation
System.Web.Mail.MailMessage mail = new System.Web.Mail.MailMessage();
mail.From = "info@mindomän.se";
mail.To = "support@mindomän.se";
mail.Subject = "Mitt testmail";
mail.Body = "Mors lilla olle...";
System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "mail.mindomän.se";
System.Web.Mail.SmtpMail.Send(mail);
/Johan
Sv:Skicka mail från en C# Windows applikation
Jag provade först att lägga till using System.Web.Mail men jag kunde inte lägga till Mail, utan bara Web. Så jag gjorde Johan sa gick till mitt projekt och klickade på add referense och lade till System.Web.DLL och då kom den fram.
/TackarSv: Skicka mail från en C# Windows applikation
Använder du Vs.net så kan du högerklicka på refferneces i din solution explorer och ta add reffernece så letar du fram system.web.