Är det något konstigt med denna klassen eller något som inte är tillåtet i remoting, för jag får inte den att funka. Är det för att jag har två hashtable och en arraylist Standardfråga #1: Vad är Field för slags objekt? Är det serialiserbart? I hashtabellerna lagrar jag bara vilket index som fieldobjektet har i arraylisten och sätter nyckeln till två olika värden. Nu kan jag ju skriva HashFields[1] och HashFields["dbnamn"] och får då ut det rätta Fieldobjektet, men har bara sparat det på ett ställe. Du lagrar ju både Field-objektet och värdena som du hämtar ur det, alltså blir det ju dubbelt. Field är serialiserbart, innehåller bara några int och strings. Ifall det inte gick att serialisera så skulle du ju få ett felmeddelande. Alltså borde det inte vara något fel på klassen.Class i remoting funkar inte
<code>
[Serializable]
public class HashFields : Hashtable
{
private Hashtable _myFieldIDHash = new Hashtable();
private Hashtable _myDBnameHash = new Hashtable();
private ArrayList _myArray = new ArrayList();
public HashFields()
{
}
public void Add(Field f)
{
int index = _myArray.Add(f);
_myFieldIDHash.Add(f.FieldID,index);
_myDBnameHash.Add(f.DBName.ToString(),index);
}
public Field this[string dbName]
{
get
{
int index = Convert.ToInt32(_myDBnameHash[dbName]);
return (Field)_myArray[index];
}
set{
int index = Convert.ToInt32(_myDBnameHash[dbName]);
_myArray[index] = value;
}
}
public Field this[int FieldID]
{
get
{
int index = Convert.ToInt32(_myFieldIDHash[FieldID]);
return (Field)_myArray[index];
}
set
{
int index = Convert.ToInt32(_myFieldIDHash[FieldID]);
_myArray[index] = value;
}
}
public override int Count
{
get
{
return _myArray.Count;
}
}
public override ICollection Values
{
get{
return (ICollection)_myArray;
}
}
}
</code>Sv: Class i remoting funkar inte
Vad menar du med att det "inte fungerar"?
Det kan bero på att en ArrayList inte går att serialisera.Sv: Class i remoting funkar inte
Du lagrar både Field-objektet och sedan kopior av egenskaper för objektet. Det känns ju som om det lagras dubbelt, vilket måste vara onödigt om klassen ska serialiseras...Sv:Class i remoting funkar inte
Sv: Class i remoting funkar inte
Vad är Field för slags objekt? Är det serialiserbart?Sv:Class i remoting funkar inte
Sv: Class i remoting funkar inte