Får följande: Olof, <code>Internal Compiler Error: stage 'BEGIN'
<code>
Internal Compiler Error (0xc0000005 at address 794A4D80): likely culprit is 'BEGIN'.
An internal error has occurred in the compiler. To work around this problem, try simplifying or changing the program near the locations listed below. Locations at the top of the list are closer to the point at which the internal error occurred.
Internal Compiler Error: stage 'BEGIN'
</code>
Varje gång jag försöker skapa ett C# projekt, oavsett ifall jag skapa ett helt tomt och enbart lägger till en klass med en
<code>
[STAThread]
public static void Main()
{
}</code>
metod så möts jag av samma felmedelande. Alltså, jag rör inte koden, det räcker med att jag skapar ett nytt projekt och ska kompilera så får jag det felet. Har installerat om Vs 2k3 (.net 1.1) 2-3 gånger nu. Senaste så installerade jag även VB.NET å C++.NET för att se ifall jag fick samma fel när jag skapde projekt där, men det fick jag inte.
Vore väldigt tacksam för hjälp då det enda google ger är liknande fel när det räcker med att boota vs eller kommentera ut vissa kodstycken. Men här kan jag inte kompilera oasvett innehåll...
Tack på förhand!Sv: Internal Compiler Error: stage 'BEGIN'
Jag vet att tidigare (2003) så fanns det en kompilator bugg som kunde ge upphov till denna typen av felmeddelande. Vid det här laget borde den vara åtgärdad, men vi kan alltid testa om den tidigare "lösningen" fungerar här med. Prova att stäng av <b>Incremental Build</b> för ditt projekt, genom att gå in på egenskaperna på ditt projekt och sedan väljer du <b>Configuration Properties</b> -> <b>Optimizations</b> där kommer du hitta <b>Enable incremental build</b>.
Som sagt, så borde detta vara löst nu och även om problemet löser sig när du genomfört ovanstående, så kan det vara en annan bugg. Har du har VS2003 + NET 1.1 installerat tidigare? På samma dator? Kan du posta felloggen du får?Sv:Internal Compiler Error: stage 'BEGIN'
using System;
namespace Foo
{
/// <summary>
/// Summary description for Class1.
/// </summary>
class Class1
{
/// <summary>
/// The main entry point for the application.
/// </summary>
[STAThread]
static void Main(string[] args)
{
//
// TODO: Add code to start application here
//
}
}
}
</code>
>>
Internal Compiler Error (0xc0000005 at address 794A4D80): likely culprit is 'BEGIN'.
An internal error has occurred in the compiler. To work around this problem, try simplifying or changing the program near the locations listed below. Locations at the top of the list are closer to the point at which the internal error occurred.
Internal Compiler Error: stage 'BEGIN'
<<
Som standard verkar inte incremental build vara satt till True, vilket det inte var nu heller. Testade även att sätta på men resulterade bara i samma fel. Det har funkat innan på maskinen, dock var det innan jag formaterade om=/... Men har svårt att se hur det skulle ha någon effekt då det är samma Windows version och samtliga uppdateringar nu är installerade via Windows Update.