Nu sitter jag med nästa lilla sak, Japp.. hittade en tillfällig lösning, tror dock inte att den kommer att stå sig hela tiden... men jag kör helt enkelt en listview...listar upp alla filer om de ändras eller läggs till eller raderas. Varför använder du inte en OpenFileDialog-box och knyter den mot specifika filtyper eller ev. andra filter du kan tänkas vara intresserad av? Funktionalitet finns ju klar i c#. ja.. det var för att lista upp alla filer i en mapp på ett snyggt sätt, men jag har ställt in så jag får med lite mer info i filen,Lista upp textfiler som en datagrid
kommer inte på något bra sätt att lista upp alla filer som visas i en mapp.
Jag har fixat till så att programmet känner av att det inkommer en ny fil i mappen, nu vill jag lista upp dessa på ett snyggt sätt, gärna i kolumner där jag kan använda mig av filnamn, tid för skapandet och knappar för att ta bort och öppna vissa filer.
Ännu så länge har jag typ, inget, bara just det som känner av att det kommit in en ny fil i mappen.
Hur ska detta gå tillväga? kan man köra en for each, och hur listar man upp det på ett bra sätt?
Tack på förhand
/WibergSv: Lista upp textfiler som en datagrid
Problemet verkar bara vara att det blir lite långsamt men det kommer bara att vara färdiga filer som tar tid att lista upp. det kan man säkert ändra till en logg eller så..
men tack i alla fall...Sv:Lista upp textfiler som en datagrid
/EmmaSv: Lista upp textfiler som en datagrid
varje fil ska ju öppnas redan när den listas upp ;-)
Nu hittade jag detta med ;-)