Jag har ett lite udda problem. De flesta vill att deras applikationer skall starta och fungera, men jag vill att min skall avslutas illa kvickt. Problemet är att detta inte riktigt vill sig som jag hade tänkt. Anropa Form.Close() för ALLA öppna formulär i applikationen innan du anropar Application.Exit(). Förmodligen ligger det någon kod som vill köras i en form. Har du någon kul kod som arbetar med trådar eller liknande? Tackar för tipset! Den andra tråden kan nog vara debuggern. Funderar på vad som händer om du kompilerar den i release-läge, sedan startar den utan debuggern och kolla i taskmgr.exe hur många trådar den har igång. Hur många för du då? By the way; är det samma två trådar efter avslut också? Har provat detta nu, och startar jag den skiljt från debuggern får jag bara en process.Avsluta applikationen, tack!
Jag har provat med alla dessa anrop utan att programmet avslutas:
this.Dispose();
this.Close();
Application.ExitThread();
Application.Exit();
Trots att jag kör alla dessa efter varann så vill inte applikationen avslutas.
Värt att nämna är att Application.AllowQuit är satt till false, varför vet jag ej.
Någon som har ett förslag?Sv: Avsluta applikationen, tack!
Sv: Avsluta applikationen, tack!
Använder du någon form av debugger? (t.ex. vs.net eller debuggern i sdk:n) Om du gör det så kan du i debug-menyn få fram ett fönster med aktiva trådar. Kolla vilka trådar som är igång innan resp. efter du stänger ner allt. Se om det är något igång som itne ska vara igång därSv:Avsluta applikationen, tack!
Jag kör vs.net, och under Threads ser jag mycker rikitgt två st trådar. En som motsvarar Form1 och en utan namn. Var kan tråd nummer 2 komma ifrån? Kan jag avsluta den från tråd 1 (form1)?Sv: Avsluta applikationen, tack!
Sv:Avsluta applikationen, tack!
Kör jag debuggern och försöker stänga av programmet med ovandående funktioner så försvinner båda trådarna, men programmet stängs ändå inte av?