Har en lite sak jag undrar över, om jag har en fil som innhåller typ : Hej, mm.. det är ju det.. Hur vet du hur du skall sortera dina rader i den nya filen? jag hittade nu en lösning genom appentext och en massa argument.. med risk för att visa min dumhet.. är inte EDI ett xml format? I så fall borde du ju använda t.ex. DOM Om inga frågor är dumma.... Varför använder du inte en XML-fil stället?Hämta specifik info ur textfiler
rad1:info1
rad2:info2
rad3:info3
Och vill öppna den automatiskt och spara ner i en ny textfil fast med innehållet
rad2:info2
rad1:info1
rad:3info3
Är ni med?
jag vill alltså kunna öppna vissa rader och sprara ner dessa i en specifik ordning...
Finns det ett enkelt sätt att gå tillväga med detta?
Tacksam för svar..
/Daniel WibergSv: Hämta specifik info ur textfiler
Om du kan identifiera raderna via regex kan du ju styra det på det sättet.
Du gör helt enkelt en liten textfil parser. där du via tempfil eller nått sorterar upp raderna i den ordnign du vill ha dem.
Kanske en bubble sort eller nått skulle vara på sin plats?
Jag tror inte du kan via vanliga StreamWritern flytta rader va? utan man måste nog mellanlagra raderna på nått sätt... i en collection eller liknande.
Mvh JohanSv:Hämta specifik info ur textfiler
och det står precis still när det gäller detta just nu...
men som sagt..
jag håller på att testa med listview och lite sådant, dock utan resultat..
har du några mer på lager ? ;-)
EDIT...
Funderar dock på om man kan använda sig av en "template" eller liknande, man kanske kan ha de rader som ska in och köra en replace variant, (som man får skriva själv eftersom det inte finns)...
Eller?
/WibergSv: Hämta specifik info ur textfiler
Finns det ett id på raden, eller är det radnummerbaserat?
Får du din nya sorteringsordning någon annan stans eller är den beroende på innehållet på raden?
/AndreasSv:Hämta specifik info ur textfiler
så nu fungerar det någorlunda..
men jag skulle i alla fall vilja veta ;-9
Det är som så att det är en EDI fil som ska skrivas ner, den måste innehålla vissa tecken innan segmentet.
tex :
USEA;;värde
USKO;värde
osv.
saken är den att jag får inte ändra ordningen på dessa för då fungerar inte mappningen som ska köras på den...
det är så det ser ut..
så, nej, inga linjenummer eller nåt sånt, dock är det samma segment hela tiden.. Sv: Hämta specifik info ur textfiler
Sv: Hämta specifik info ur textfiler