Finns det någon möjlighet att med c# få upp en alert box för att svara ja eller nej på en fråga? Jag vill även att om man svarar ja på frågan så skall en funktion köras. Detta går väl att lösa med Jscript visserligen men i så fall, hur får man jscriptet att köra en funktion? är det ens möjligt? Ja, det är webbprogrammering. hej, Jo, det var ju jscript jag syftade på. Var lite otydlig i ämnes rubriken men det har jag åtgärdat nu. Synd att det inte finns en liknande funktion i C# måste jag ju passa på att påpeka. C# är ett serverbaserar språk, JavaScript ett klientbaserat. I ett windows formulär kan du ha en popup ruta, men inte på webben.Alert box men inte med jscript?
Sv:Alert box men inte med java
Nu hade jag ju velat slippa jscript. Men finns det inget annat sätt får jag väl köra på det. Tack för hjälpen :)Sv: Alert box men inte med java
Blir svårt att <b>inte</b> blanda in <b>Javascript</b>, Java och JavaScript är två olika saker, från två olika företag... (Java från SUN och JavaScript från (början) av Netscape)
Du skulle ju kunna ha en div som du använder som popupruta, men då måste du också använda javascript :)
/mSv:Alert box men inte med java
Sv: Alert box men inte med java
/m