Hej, Har tyvärr inget bra svar, men jag har råkat ut för precis samma sak. I min dator fungerar det och inga kunder har klagat, så det verkar inte vara vanligt förekommande. Men vi har en dator på kontoret där detta inträffar. I mitt fall ligger en knapp i en menybild, knappen används för att radera en fil och det är alltså frågan "vill du radera..." som är tom. Använder jag däremot en annan del av programmet och kommer tillbaka till denna menyn fungerar det. Jag har inte lagt någon tid på att felsöka detta, men är tacksam för alla tips i ämnet... kan det här ha något med det att göra: Mycket troligt att det är så i mitt fall, den aktuella datorn kör just McAfee VirusScan Enterprise 8någonting. Har inte möjlighet att testa nu, datorn är ute och reser... Tack! Jag ska göra ett försök och testa det. Jag har tydligen en äldre patch så det är mycket möjligt att det är just det som är problemet. Ska testa att disabla allt tills jag får tag på patchen (strax efter att nätverkskabeln är ryckt iaf... =)) Jag har nu installerat den senaste McAfee patchen (nr 10 i ordningen, som ska inkludera alla tidigare patchar till McAfee Enterprise 8.0). Försvunnen text i MessageBox
Sitter och ska skriva ihop en konfigurator. Ska kunna koppla upp mig mot olika datorer och har valt att ha en första initial MessageBox som frågar om jag vill koppla upp mig mot min maskin, eller om jag vill koppla upp mot en annan dator.
Jag får upp MessageBoxen, rätt saker händer om jag klickar på Yes, No respektive Cancel. Nu till problemet - jag får nämligen chansa på vad det står på respektive knapp, samt texten som jag vill ska synas. Den enda text som syns, är rubriktexten. Messageboxen ändrar storlek utifrån hur lång text jag väljer att skriva in, så den har på något sätt registrerat att texten finns där.
Jag tilldelade texterna till variabler då jag ska språkhantera detta framöver, för att ta bort några faktorer har jag testat följande:
- Hårdkodat in texten som ska synas.
- Lagt in breakpoints för att se att allt ser rätt ut i debugläge.
- Gjort om exakt samma sak i ett nytt projekt (dvs bara med aktuell messagebox) - med samma resultat
- Tagit bort alla tecken som inte är bokstäver, "," eller "."
- Försökt markera ev. text utan resultat.
- Försökt ändra inställningar på datorn, för att se om mina grafikalternativ (färgsättning m.m.) skulle påverka något.
- Försökt ändra språkinställning (och sedan tillbaka igen) för att se om det skulle påverka något.
- Kört annan c#-applikation där messageboxarna fungerade...
- Jag har startat om datorn.
- Öppnat en VB.NET-projekt endast innehållande en knapp för att slänga upp en messagebox - inte heller det fungerade.
Jag har sökt lite på nätet, men inte hittat någon bra förklaring.
Någon som har en bra idé på vad det kan vara eller vad jag kanske har missat att testa???
/EmmaSv: Försvunnen text i MessageBox
/JohanSv: Försvunnen text i MessageBox
http://www.developerfusion.co.uk/forums/topic-24658
Thanks to all who responded. Turns out my problem is related to McAfee 8.0i; there is a problem with the overflow conflicting with .NET apps causing things like message boxes, list boxes and combo boxes to appear empty. Sv:Försvunnen text i MessageBox
/JohanSv:Försvunnen text i MessageBox
Jag meddelar hur det går!
/EmmaSv: Försvunnen text i MessageBox
... och nu till det fantastiska - det fungerar! =D
Den jobbiga delen är att få tag på patchen tyvärr då den inte är helt lätt att lokalisera och kräver olika inloggningskoder m.m. Vill ni veta mer finns det information om vad den påverkar på det här Solution ID: KB39824, eller direktlänken:
https://knowledgemap.nai.com/phpclient/viewKDoc.aspx?externalID=KB_KB39824&sessionID=anonymous|16146392&sliceID=&docID=KC.KB_KB39824&url=kb/kb_kb39824.xml&dialogID=16150280&docType=DOC_KnowledgeBase&iterationID=1&docName=Solution%20ID%20KB39824%20-%20McAfee%20VirusScan%20Enterprise%208.0i%20Patch%2010
Tack så jättemycket för hjälpen Johan! Det var guld värt! =)
/Emma