Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer. Vissa användare kan t.ex. inte se grekiska tecken i richtextboxar utan ser istället motsvarande tecken från det vanliga latiska alfabetet. Kan det inte vara så enkelt att den font du använder inte finns installerad på alla datorer? Detta fel verkar uppträda på typ alla datorer förutom min egen. Jag tänkte att problemet kanske uppträder om man har fel framework eller nåt. Det fonten finns inte med som standard iaf inte i svenska versionen av windows.Vet ej men du kanske kan Embedda en font.Är inte säker på mo man kan det. OK. Hur kan man se vilka fonter som finns i Windows? Kanske finns det någon tillgänglig font som också innehåller teknen jag vill använda. "Symbol" har ju funnits ett bra tag, det kanske funkar? Jag vet inte om det är det "korrekta" sättet att göra det på, men jag *tror* att det bara är att kopiera fontfilen till mappen %SYSTEM%\Fonts. skriv Teckensnitt i adressfältet så ser du alla fonter du har. Bra tips. Det är lite skummt dock, på min dator kan jag inte hitta Euclid Symbol, men när jag kör min applikation funkar ändå denna typ av tecken. Någon förklaring till det? Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Vad orsakar detta problem och vad kan man göra för att fixa till det?Sv: Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Sv:Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Jag använder Euclid Symbol för grekiska tecken. Vet du om den fonten finns med som standard i windows? Hur gör man för att installera en ny font?
/Peter Sv: Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Sv: Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Annars kan du ju generera det som bilder istället.Sv: Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Sv: Min windowsapplikation ser olika ut på olika datorer
Finns det någon möjlighet att det har att göra med vilket .net framework man installerat på sin dator?