Jag har problem med refferenser till Word. Jag har gjort likande (samma, tror jag) saker med VSTO och MS Office 2003. Tack Andreas, nu började det fungera, jag återkommer vid problem.Problem med refferenser
Vad jag håller på med, är att lägga till en stavningskontroll, alltså använda mig av words inbyggda.
Jag hittade ett litet fint script, och lade till refferensen till Microsoft.Office.Interop.Word.
Problemet nu är att jag för en massa error:
E:\C#\Music_Transpose\Music_Transpose\Form1.cs(140): 'Application' is an ambiguous reference
E:\C#\Music_Transpose\Music_Transpose\Form1.cs(1364): 'Font' is an ambiguous reference
Så här skriver de:
<info>
The following code example illustrates how to use COM Interop to use Word's spell-checking capabilities
in your Visual C# application. For more information, see HYPERLINK "http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-
us/off2000/html/woobjProofreadingErrors.asp"ProofreadingErrors Collection Object and Microsoft Word Objects.
Example
This example illustrates how to use Word's spelling checker from a C# application. It creates a new
Word.application object using COM Interop. It then uses the ProofreadingErrors collection on a Range
object and finds the misspelled words in that range.
</info>
Av någon anledning, så har jag fått bort felen nu, men det finns annat som irriterar:
<info>
Add the Word assembly as a reference to the project. Right-click on the project, click Add Reference, click
the COM tab of the Add Reference dialog box. Double-click Microsoft Office 11 Object Library, and press
OK. In the C# code add using section of your code, add using Word;
</info>
Jag lägger alltså till Microsoft Office 11 Object Library, men jag kan inte skriva using Word, då blir det fel.
Några tips?
Sv: Problem med refferenser
Högst upp i min ThisDocument.cs (då jag har en ) så skriver jag
using Office = Microsoft.Office.Core;
using Word = Microsoft.Office.Interop.Word;
och kan sedan deklarara en referens till Word (samt till ett dokument) med
private Word.Application thisApplication = null;
private Word.Document thisDocument = null;
/Andreas
Sv:Problem med refferenser
Jag fick ett annat problem på halsen.
Koden finns här http://msdn2.microsoft.com/library/ms173188(en-us,vs.80).aspx
I mitt dokument, så har jag innan jag börja att använda den, lagt in en bild och en titel, som är
formaterad(center storlek osv).
När jag nu använder mig av den här stavningen, så plockas bilden och formateringen av titlen bort.
[REDIGERAT]
När jag använder
<code>
richTextBoxEx1.Text = aDocument.Range(ref first, ref last).Text;
</code>
Då försvinner bild och formatering men
<code>
richTextBoxEx1.AppendText(aDocument.Range(ref first, ref last).Text);
</code>
Då ligger det gammla kvar, plus att det läggs till det nya rättade. Dubbellt up alltså.
Några tips om hur jag kan fixa till det?