Målet är att få ut alla grupper och användarna i dessa grupper för ett vist OU genom att agera mot active Directory (AD)Hur får jag ut grupper och användare från AD på bästa sätt.
Jag har börjat testa att använda mig utav DirectoryEntry objektet och DirectorySearcher med FindAll() och får ut en hel harrang
av information inom det specifika ou jag är intresserad av. Tycker mig inte finna något samband mellan grupper och användare i det resultatet
jag får ut men kan då filtrera frågan och endast få ut grupper med Filter egenskapen.
Nu undrar jag om det finns någon teknik som gör det möjligt att vid endast en fråga mot AD få ut det jag söker och organisera resultatet med grupper och tillhörande användare eller måste jag ställa en ny fråga per grupp mot AD för att få ut dess innehåll. Iställer för att då ställa en fråga kommer jag att skjuta 20 frågor om jag har 20 grupper. och detta känns inte riktigt optimalt?
All form av tips och råd rörande detta ämne gör mig oerhört tacksam då jag inte har tidigare erfarenhet av detta.
Tack
/S