jag har gjort en sida i C# och den fungerar när jag kollar på den lokalt, när jag lafddar upp den får jag följande felmeddelande. <b>Jag har kompilerat koden innan jag lä upp den, jag har även laddat up bin-filen och i WebConfig är costomErrors satt till "Off". Vad är det som blir fel?</b> Har du startat om IIS:en emellan? Starta "Administrative Tools/Internet Information Services" och högerklicka på (local computer) och välj "All tasks/Restart IIS". På min lokala dator fungerar det som det ska, det är när jag har laddat upp sidan som det inte fungerar. > Sätt den till on så får du se en ilsken röd text som säger vad felet är ;). Jag blir tokig på det här, så här sr det ut i min WebConfig. Rensa bort (kommentera bort; <!-- och -->) bit för bit, till slut måste du hitta felet i web.config Oavsett vad jag gör så får jag samma fel. Kan det vara nåt på webbhotelet som ställer till det? <b>Precis som felmesset säger så ska den vara Off, inte on. Customerrors är om asp.net ska visa något annat än debug-info, är den satt till on/remoteonly så kommer den slänga upp någon allmän felruta alt. skicka webbläsaren till någon valfri error-sida</b> Efter kontakt med webbhotellet startade de om IIS och nu fungerar allt som det ska. > Det är ju det som är syftet tillfälligt för att lättare kunna spåra felet och åtgärda det, så man kan sätta det på off när det fungerar igen ;)Webconfig-fel
<b>
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
</b>
Jag har kompilerat koden innan jag lä upp den, jag har även laddat up bin-filen och i WebConfig är costomErrors satt till "Off". Vad är det som blir fel?Sv: Webconfig-fel
Sätt den till on så får du se en ilsken röd text som säger vad felet är ;).Sv: Webconfig-fel
Sv:Webconfig-fel
Precis som felmesset säger så ska den vara Off, inte on. Customerrors är om asp.net ska visa något annat än debug-info, är den satt till on/remoteonly så kommer den slänga upp någon allmän felruta alt. skicka webbläsaren till någon valfri error-sidaSv: Webconfig-fel
<code>
<customErrors
mode="Off"
/>
</code>
Ändå får jag felmeddelandet att jag ska sätta det till "Off".Sv:Webconfig-fel
Sv: Webconfig-fel
Sv: Webconfig-fel
Det är ju det som är syftet tillfälligt för att lättare kunna spåra felet och åtgärda det, så man kan sätta det på off när det fungerar igen ;)Sv:Webconfig-fel
Du sa precis att du stänger av detaljerade felmeddelanden vid felsökning och slår sedan på dem när det fungerar? Jag tycker det känns lite bakvänt
Off = Visa detaljer
On = Visa generellt skräp
RemoteOnly = Visa detaljer endast vid localhost