Jag håller på att fixa en rapport med Crystal Reprorts och jag har problem med att skapa charts. Det fungerade utmärkt, tills helt plötsligt då kurvan i chart:en uteblev. Det verkar som att endast en punkt på kurvan ritas ut, trots att data field:sen verkar OK. Jag använder flera olika data fields i rapporten och de har inte alla samma antal rader. De olika field:sen linkas automatiskt ihop av Crystal Reprorts då de tas med i rapporten och det är detta som ställt till problem. Det verkar som att oavsett hur man representerar ett field:s data i rapporten så vidhålls en eventuell länk till annan infogad data. Konsekvensen av detta är att om man infogar värden från ett field som innehåller endast en rad, så begränsar detta datamängden för annan infogad data så att endast en punkt kan visas.Crystal Reports
Jag har stirrat igenom alla inställningar jag kan hitta, men jag kan inte fatta varför endast en av grafens många punkter ritas ut.
Några tips? Sv: Crystal Reports
Man kan i mitt fall alltså lösa problemet genom att bryta vissa av de automatiskt genererade länkarna.
Kommentera/rätta gärna detta inlägg.