Hej! Att jag kunde missa det där... Tack. Johan J, Så med andra ord så skulle jag lika gärna kunna läsa in filen och skicka det som en sträng och låta bli att konvetera och få ut samma resultat som jag tänkte mig? Nej, skicka byte-arrayen direkt och låt den konverteras automatiskt av ramverket. Så har iaf jag fått för mig att man "ska" göra.Skicka binärfil via SOAP?
Jag skulle vilja skicka en biär fil från en web service server till en webservice klient. Någon som har en ide om detta? Har försökt med diverse olika tekniker utan att lyckas.
//JSv: Skicka binärfil via SOAP?
Svara
Sv:Skicka binärfil via SOAP?
Dock lyckades jag med en annan lösning, läsa in filen till en byte[] och sen konvetera till en base64 string och skicka den och göra motsvarande på andra sidan, borde funka lika bra? Eller har den brister?Sv: Skicka binärfil via SOAP?
Konverteringen från byte[] till base64 gör frameworket åt dig automatiskt genom XmlSerialization (bakom kulisserna när du har märkt metoden med WebMethod). Och du bör använda den metoden.
Om du explicit i din kod konvereterar en base64 teckensträng som är (7-bit?) ASCII till 16-bit Unicode (en String är alltid Unicode) så förbrukar du betydligt mer minne (mer än det dubbla).Sv:Skicka binärfil via SOAP?
Sv: Skicka binärfil via SOAP?
/Johan