Hej! Att du vill schemalägga den tycker jag verkar lite konstifgt... Hela grejjen med en tjänst är ju att den ligge roch snurrar i bakgrunden hela tiden. Jag är lite newbie på services, men det är alltså bättre att initiera en tråd i onStart() som drar igång det som ska göras lite till och från? Schemaläggaren kan tex användas om du har en Console applikation som skall köras en gång per dygn. Aaa, ok. Sorry om jag frågar men måste bara få veta: Så kan man nog säga om jag minns hur cron funkar rätt. Grundtanken är nog densamma. Men kort sagt kan man säga att en service är igång hela tiden. Du använder sedan tex en timer eller söver tråden för att den skall utföra ngt med en viss intervall. Nej... Cron är ju som windows schemaläggning...Problem med windows service
Jag har skapat en väldigt enkel service i c# som ska skriva till en fil och det är allt. Men då jag schemalägger denna står det:
"cannot start service from command line or a debugger..." Det tycker att jag ska installera med installutil.exe men det har jag gjort och den i listan för services, där kan jag även starta min service och då skriver den till filen precis som jag vill men det går inte schemalägga utan att man får detta fel. Tips?
Då jag schemalägger väljer jag min .exe fil under bin/Debug och jag har lagt till "Add installers", fattar inte varför den inte ska gå.Sv: Problem med windows service
Bättre vore väll att antingen ha en timer eller att söva tråden.Sv:Problem med windows service
Vad ska man då placera för progs i en schemaläggare?Sv: Problem med windows service
Sv:Problem med windows service
En service=cron jobb fast i windows?Sv: Problem med windows service
Sv: Problem med windows service
En service är som en deamon... Alltså ett programm som snurrar i bakgrunden.