Hej, I den mån det är möjlig tycker jag iaf att man ska göra en web app, det har högre tillgänglighet iom att man enbart behöver en address.Applikation och webb
Vet inte om detta är riktigt rätt ställe att lägga frågan på, men det ordnar sig.
Om jag utvecklar en applikation i C# som ska köras som en vanlig app i Windows, finns det något smidigt sätt att få den körbar även över webb? Så som jag har gjort nu med C++ har jag gjort om applikationen till en ActiveX, inget jag uppskattar alls och skulle helst slippa den förbenade ActiveXen.
Är det några speciella saker man ska tänka på när man utvecklar applikationen?
Är det dumt att göra en sådan lösning? Alltså hade det varit bättra att dedikera appen antingen till webb eller "vanlig"?
Tips mottas gärna. Har nämligen hört att det ska vara ganska enkelt att få en app i C# att visas i webb.
Skulle även gärna vilja ha exempel på bra C# böcker. Har snokat i några, men de är lite tråkiga. Så en riktigt bra C# bok hade varit roligt.
Tack på förhand
/MarkusSv: Applikation och webb
Då det gäller information så är google den bästa informationskällan, det tillsammans med detta forum känns i nuläget som det enda jag behöver. Böcker är avancerade men smala eller breda men inte alls speciellt djupgående vilket i längden blir ett problem.