Hej! Ingen som vet eller ingen som förstod frågan? Jag har försökt men fattar inte hur jag ska få till det. Du måste skriva en custom action för att få tag på och göra något åt informationen som matas in. Skriver i punktform vad du ska göra. Detta låter absolut som vad jag har sökt efter, ska sätta mig in i detta nu! TackFå data från en installations dialog?
Jag håller på att göra ett installationspaket, dvs lägger till ett "setup project" till mitt nuvarande project för att kunna installera det. Under denna "setup project" finns något som heter "user interface" där man kan lägga till fler dialoger där användaren kan välja att kryssa i rutor alt. fylla i textboxar. Frågan är nu då, hur får jag dessa val till mitt project som ska installeras?Sv: Få data från en installations dialog?
Sv:Få data från en installations dialog?
1. Lägg till en ny dialog, t.ex. Textboxes (C)
2. Sätt namn på de fält du vill använda t.ex. sätt Edit1Property till MY_TXT
3. Sätt EditNVisible till false på de fält du inte vill använda och visa där N är 1-4
4. Skapa ett nytt class library projekt i din solution och ta bort classfilen
5. Högerklicka på ditt nya projekt, Add new item, Installer class
6. Gör en override på Install metoden i nya klassfilen
public override void Install(IDictionary stateSaver)
{
base.Install (stateSaver);
System.IO.StreamWriter sw = System.IO.File.CreateText("c:\\installtest.txt");
sw.WriteLine(Context.Parameters["MY_TXT"]);
sw.Flush();
sw.Close();
}
7. Kompilera ditt nya projekt
8. Öppna Custom Actions Editor i setup projektet
9. Lägg till en ny custom action och peka ut ditt nya projekt
10. Markera din custom action i dialogen och i property window ändra egenskapen CustomActionData till /MY_TXT="[MY_TXT]"
Det borde funka. Vill du använda flera parametrar sätter du CustomActionData till /var1="[var1]" /var2="[var2]" osv..
Hoppas det hjälper!
Sv: Få data från en installations dialog?