Jag har gjort en applikation för att skapa thumbnails på ett enkelt sätt. Det går att starta applikationen med argument, en samling sökvägar till de bilder som skall göras om till thumbnails, dessa tar jag då självklart helt enkelt in i strängen args[], men om applikationen redan är igång så startas nu en ny instans vilket jag vill undvika. Jag trodde då i min enfald att det borde gå lätt att bara köra ett singletonmönster ifrån main-metoden. Jag har en statisk variabel av typen MainWindow (klassen som representerar huvudfönstret, vilket även är den klassen som innehåller main metoden och är entry point), i main-metoden kollar jag om denna är null, om den är null skapas en ny instans, denna lagras då även i variabeln, är den inte null så skickas argumenten till den instans som finns i variabeln. Av någon anledning vill inte detta funka utan en ny instans startas i alla fall. Varför? Hittade själv en artikel om detta på MSDN. (http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/05/09/NETMatters/default.aspx)Endast en öppen instans
Sv: Endast en öppen instans