Hej, Det enklaste är ju att snacka med dem som administrerar vilka program som får finnas på företaget och ber dem lägga till din applikation. Om vi nu tänker på samma typ av säkerhetssystem... Ja, jag antar att du har rätt. Data avdelningen drunkar i jobb efter introduceringen av det nya systemet, så jag tänkte att jag måste utforska om det kan finnas alternativa orsaker till problemet. Men jag får nog acceptera läget som det är. Om du signerar med typ Verisign code signing, så att ditt program och din Setup.exe får en officiell utgivare så kommer det att fungera. Om det är extra hårda policies kan det hända att administratörerna i AD:t behöver lägga in och godkänna program från dig/ditt företag oxå.Installation av mitt program stoppas av klientdatorns säkerhetssystem
Installering av min applikation stoppas av klientdatorns säkerhetssystem. Ett meddelande säger att mjukvaran är "unsafe".
Programmet går att installera på datorer som ej omfattas av organisationens nya säkerhetsuppdateringar.
Har någon stött på liknande problem? Kan jag som utvecklare påverka någon egenskap hos mitt program som gör att installation tillåts?Sv: Installation av mitt program stoppas av klientdatorns säkerhetssystem
Sv:Installation av mitt program stoppas av klientdatorns säkerhetssystem
Tack för svaret. Sv: Installation av mitt program stoppas av klientdatorns säkerhetssystem