Hej! Hej Nazgol,Event som skickas när CrystalReportViewern är klar
Har ett program (skrivet i C#) där man kan visa en eller flera crystalrapporter i ett formulär som har en CrystalReportViewer. Jag visar en rapport åt gången, sen kan man mha navigationsknappar bläddra genom rapporterna.
När en rapport håller på att laddas i CrystalReportViewer disablar jag alla knapparna i formuläret och när rapporten är färdigladdad enablar jag dem för att användaren inte ska göra "förbjudna" knapptryckningar.
Problemet är att programmet får tillbaka kontrollen snabbare än CrystalReportViewern visar rapporten. Då enablas knapparna medan rapporten fortfarande håller på att laddas upp. Användaren kan då mha av stäng-knappen stänga formuläret vilket leder till att programmet kraschar.
Finns det någon event man kan fånga då rapporten är färdligladdad och visas i CrystalReportViewern? Jag har letat men hittar tyvärr inte det.
Mvh,
NazSv: Event som skickas när CrystalReportViewern är klar
Jag såg hur din nolla var på väg att passera obesvarad genom frågelistan och sympatisk som jag är så flyttar jag nu upp dig på listans topp.
Egentligen har jag ingen aning, men en vild gissning är att man kanske kan hålla ett öga på databaserna för att se om de håller på att läsas av av t.ex. en rapport? I så fall borde man ju kunna använda det som en indikator på hurvida rapporterna jobbar eller inte.
/Peter