Hej! Ett sätt är ju att byta ordning på kommandona, starta den nya instanen innan du stänger av den gamla. Vill du att den första instansen ska stängas först får du nog blanda in ett annat program som du startar och som väntar på att den första instansen stängs innan den startar en ny. Men varför vill du starta om programmet? Kan du inte "rensa" utan att starta om? Verkade inte finns något sätt att gå runt så jag fick koda om så att alla trådar o allt annat stängs vid Form1_Closing (eller vad formen nu heter). Application.Restart() existerar inte, iaf inte hos mig =) den finns nog, men den tycks vara ny i .NET 2.0 Ah, nice! Bra att veta... Jag skriver också för tillfället mot en Qtek 9090, men jag tyckte 1.1 var allt för begränsat och omodernt så jag gick direkt över till 2.0. Hej andrec,Reboot application / starta om program
Jag vill starta om mitt program "automatiskt" - antingen via att nån skickar in något speciellt paket eller om man klickar på en knapp i programmet.
Det hade fungerat med följande kod:
<code>
Application.Exit();
System.Diagnostics.Process.Start(Application.ExecutablePath);
</code>
Men det gör det inte i mitt fall då Application.Exit() INTE dödar ett program som kör trådar. Då jag har många trådar i mitt program spridda till olika delar och dessa delar ska vara så fristående som möjligt gör det att en EventHandler eller nån speciell klass kan inte ha referenser till samtliga.
Det gör hela strukturen väldigt beroende vilket inte alls är bra. Således använder jag
<code>
Enviroment.Exit(0);
</code>
som fungerar finfint! Den dödar allt!
För att starta om ett program kan man använda följande:
<code>
Application.Exit();
</code>
och det fungerar egentligen underbart fint - men eftersom Application.Exit() inte dödade programmet med trådar kommer bara en ny instans av programmet att startas. Givetvis testade jag omedelbart med:
<code>
Environment.Exit(0);
</code>
men det går inte alls. Efter Environment.Exit(0) är programmet stendött och inget mer kan göras.
Är det något sin har koll på detta??
Tacksam för hjälp!Sv: Reboot application / starta om program
/JohanSv: Reboot application / starta om program
Därefter kan man göra enligt ovanstående.Sv: Reboot application / starta om program
Sv:Reboot application / starta om program
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.application.restart.aspxSv: Reboot application / starta om program
Håller mig dock till 1.1 tills vidare då hr jag en QTEK9090 att skriva mot.
Hälsningar,Sv:Reboot application / starta om program
/andrecSv: Reboot application / starta om program
håller med. VI ville SÅ görna gå över till 2.0 men kunde inte riktigt då enheterna inte var ute på marknaden ännu och vi har/hade lite tidsbrist.
Kanske skriver vi om det/portar det till 2.0 om vi hinner/orkar och om det lönar sig... Men ska def. gå över till 2.0 snarast, verkar så mkt finare!