Hej. Ingen som vet.... synd. Hade varit kul o veta. Jaja jag har "löst" problemet, eller inte igentligen. Byggde en helt egen kalender istället, några hundra rader mer kod, men nu har jag veckonummer oxå. och den fungerar som JAG vill. :-)Kalenderproblem i ASP.Net C#
Jag har en kalender där jag för varje dag har lagt in en imagebutton brevid datumet. Detta har jag gjort genom detta:
protected void CalendarDRender(object sender ,System.Web.UI.WebControls.DayRenderEventArgs e )
{
// Om det är en dag i den visade månaden
if (! e.Day.IsOtherMonth )
{
ImageButton ibtnC= new ImageButton();
ibtnC.ImageUrl="c.gif";
ibtnC.ID = e.Day.Date.ToString();
ibtnC.Click += new System.Web.UI.ImageClickEventHandler(this.ImageButtonClick);
e.Cell.Controls.Add(ibtnC);
}
//Om dagen inte hör till visad månad så tabort den
else
{
e.Cell.Text = "";
}
}
Jag hade tänkt att fånga upp det genom denna kod:
private void ImageButtonClick(Object sender,System.Web.UI.ImageClickEventArgs e)
{
ImageButton btn = (ImageButton) sender;
//Vad jag har för kod här spelar ingen roll, den kör aldrig denna, och det är det som är problemet...
}
Nu till problemet, Den skapar knappen till varje datum, men när jag klickar på knapen så verkar den ha tappat kopplingen med knappen. När man gör dynamiska knappar i tabell så ska man i page loaden ladda in knapparna på nytt för att få det att fungera. Men hur gör man med dynamiska knappar i en kalender? funktionen som jag skapar knapparna i körs varje gång sidan laddasom. Men knapparna fungerar inte... varför???
//Morgan
Sv: Kalenderproblem i ASP.Net C#