Har problem med Excel interop, jag har kod som fungerar på alla datorer jag testat på utom en. Där får jag följande felmeddelande: för dom nya är det väl tänkt att man skall använda microsofts Primary Interop Assemblies (PIA), men själv har jag gjort egna från Office 2k, och hittills har det funkat fint, även på burkar med nyare office. Jag tror jag använder en PIA men är inte 100% säker och hittar inte så mycket dokumentation om det. Detta är en klassisk bugg! Ok, jag hoppas att det här löser problemet, en google-sökning på det svenska felmeddelandet gav inget resultat. Nej, det är därför jag alltid undviker svenska versioner av programvaror. Jag det brukar jag också undvika men tyvärr kan ju inte jag styra över vad mina användare kör för programvaror förutom mina egna.Problem med Excel-automation
Init excel export
2005-12-01 20:30:01: Gammalt format eller ogiltigt typbibliotek.
2005-12-01 20:30:01: at
Microsoft.Office.Interop.Excel.Workbooks.Add(Object Template)
at PlanLib.Plugins.ExcelExportPlugin.InitExport()
Det är nog det första "Gammalt format eller ogiltigt typbibliotek." som är det intressanta. Till saken hör att själva skapandet av en ExcelApplicationClass har gått bra. Men tydligen är det något fel på min Microsoft.Office.Interop.Excel.dll som jag tagit från min utvecklingsburk (som har Excel 2003). Problemet uppstår på en dator med Excel 2003 SP2. Är det vad som ställer till problemet och var får jag i så fall tag på en Interop-dll som kan hantera alla versioner av Excel? Överhuvudtaget så undrar jag vart det är meningen att man ska få tag på sina Interop-dll:er...Sv: Problem med Excel-automation
Sv:Problem med Excel-automation
Sv: Problem med Excel-automation
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/320369Sv:Problem med Excel-automation
Sv: Problem med Excel-automation
Sv:Problem med Excel-automation
Hur som helst så löste jag problemet mha länken i ovanstående post.