public string[][] data; Nej det kan nog inte lösas. En 2-dim array är ju en helt annan slags datatyp än en vanlig array. Man kan inte göra så helt enkelt. Du kan ju tänka om lite och undvika 2-dim array eller tilldela till en vanlig array för att sedan kopiera till din 2-d array (loopa igenom alltså). Attans, får väl göra en struktur iställer for en 2d-array ;( eventuellt kan det funka ifall du gör en s.k. jagged array och inte en matris.String.Split() i 2d-arrayer
private string[] rows;
// rows får sina värden
for (int i = 1; i < rows.Length+1; i++)
{
rows[i] = rows[i].Split(new char[] { '{' })[0]; // Rows-arrayen är förskjuten ett element framåt, och element[1] från splitten är bara skräp jag kastar bort
this.data[i-1] = rows[i].Split(new char[] { ',' });// Då jag vill att data ska börja på [0]m tar jag i-1
}
====
String.Split returnerar en string-array, men den gillar inte att jag tilldelar en array till ett element i en array, även fast data är en string[][].
Vad är lustigt, hur kan det lösas?Sv: String.Split() i 2d-arrayer
Sv:String.Split() i 2d-arrayer
Det som hade blivit så fint.Sv: String.Split() i 2d-arrayer
kolla http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/csref/html/vclrfjaggedarrays.asp
det är inte så enkelt att du glömt att initialisera den eller har definierat data som string[,]