Hej Hej Robert,namespace .... not found
Jag håller på träna på Assembly, och kolla hur den funkar, (newbie)
jag har två projekt en "class library" som heter AssemblyIntro och en "Console projekt" som adderats till den första,
på Console projektet som heter Harness innehåller Class1. i detta klass har jag skrivit så här
using csharp.assemplies.AssemblyIntro;
jag försökte addera en referense till Harness(Console) från AssemblyIntro men jag kunnde inte hitta csharp.assemblies.AssemblyIntro.dll så struntade jag i det.
jag satte Harness till startup projekt.
nu när jag kör projektet får jag följande felmeddelande: (i Classe1)
c:\csharp\assemblies\harness\class1.cs(8,7): error CS0246: The type or namespace name 'csharp' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
varför jag kan inte hitta dll filen?
under prjektets egenskaper(property) för AssemblyIntro har jag ändrat på Assembly Name och Default Namespace och båda är csharp.assemblies.AssemblyIntro
båd projekt ligger under C:\csharp\assembliesSv: namespace .... not found
Om du använder funktionalitet från AssemblyIntro i Harness så måste du (normalt) ha en referens. Det låter som att du sitter i Visual Studio och att du har de två projekten i en och samma solution. I så fall kan du använda en projektreferens i stället för en filreferens (välj från Projects-tabben i Add Reference-dialogen istället för att göra browse efter dll:et).
Hth,
Anders