Hejsan, jag har ett mycket seriöst problem. Jag arbetar i ett projekt som jag nämt lite i tidigare inlägg. Jag har nu stött på ett till problem. Jag kan säga först att jag använder mig av kontroller (.ascx) som jag läser in i en panel genom koden. Jag gör presic samma sak i en usercontroll.Jag skickar en kontroll till usercontrollen som sedan lägger in den i panelen(PanControl). Jag tror inte vi förstår varandra, det jag menar är att jag av någon anledning måste trycka 2 gånger för att det ska hända nå, eller logga in två gånger för att komma in. Det som ska hända är att när jag trycker på en knapp så läser jag in ett värde i viewstate: Vad händer om du kör med Session i ställetr för ViewStateDubbelklick i kontroller
Innan hade jag ett problem där kontrollen försvann när jag använde den, då fick jag använda mig av en switch-case-sats som läste in kontrollen genom ViewState.
När jag läst in en kontroll i min panel och försöker använda den händer ingenting förrens jag använder den igen, alltså måste jag skriva in samma information 2 ggr innan någonting skrivs till min databas (access).
Finns det någon som vet vad detta kan bero på? trött på allt dubbelklickande.
Tack på förhand. //KimSv: Dubbelklick i kontroller
Jag sätter visable = false på kontrollen i design läget men ändrar det i koden presic inna jag skickar det till usercontrollen
Så här ser min kod ut:
Usercontroll
public void addControll(System.Web.UI.Control con)
{
PanControl.Controls.Add(con);//(newControll);
}
aspx sida.Här skickar jag med en data list som kontroll.
DataList1.Visible = true;
Window1.addControll(DataList1);
Sv:Dubbelklick i kontroller
Vet inte om det kan ha något me Viewstate att göra eller något liknande.
Vet inte om det är detta du har försökt förklara men då hajjar jag inge av de du skrev =/Sv:Dubbelklick i kontroller
ViewState["LaddaControl"]="1";
LasInPanel();
Därefter läser jag då in funktionen LasInPanel med en switch-case-sats:
public void LasInPanel()
{
switch(ViewState["LaddaControl"].ToString())
{
case "1":
this.Panel.Controls.Add((Husarer.Controls.Upload.Upload)this.LoadControl(".\\Controls\\Upload\\Upload.ascx"));
break;
}
}
Sen läser jag in värdena varje gång sidan laddas:
this.Panel.Controls.Clear();
if (!IsPostBack)
{
ViewState["LaddaControl"]="";
}
LasInPanel();
Vet inte om det är lite oklart men...
Sv: Dubbelklick i kontroller
Sen skulle jag skriva något i still med
Controll con = (Husarer.Controls.Upload.Upload)this.LoadControl(".\\Controls\\Upload\\Upload.ascx");
this.Panel.Controls.Add(con);
För att värkligen vet att det är en kontroll do skickar in.