Jag har ett problem som jag undrar om någon vänlig mäniska kan hjälpa mig med. Du måste fånga det window message med id 0x232 (WM_EXITSIZEMOVE) om du kör .net 1.*, i net 2.0 finns eventet ResizeEnd. Jag vet inte varför du sparar storleken men om det är för att fönstret ska få samma storlek nästa gång det öppnas så räcker det väl med att spara storleken när formuläret stängs.Windows.forms.SizeChanged
Jag har ett windowsformulär som jag vill ändra storlek på, när den ändringen är klar så vill jag spara ner formulärets höjd och bredd i en databas.
Problemet är att lägger till en eventhandler av typen resize eller sizechanged så triggas den så fort det blir den minsta förändring i storlek, vad jag vill åstadkomma är ju att spara ner datat först när "resizat" klart.
Skulle även kunna vilja flytta på formen utan ha någon border(har löst det med mousedown/mouseup men det är inte så snyggt).
Har letat på nätet och hittat en massa om Message men inget som jag lyckats använda mig av.Sv: Windows.forms.SizeChanged
Om .net 1.1: Kör override på klassen NativeWindow, kör override på WndProc, se till att alltid anropa base.WndProc. Kolla ifall m.msg == 0x232; då har fönstret ändrat storlek klart.
Skapa en instans av klassen, anropa: .AssignHandle(ditt_fönster.Handle). Innan du stänger av: .ReleaseHandle()Sv: Windows.forms.SizeChanged