HEJ! För den användaren som servicen körs under eller någon annan användare? Problemet är ju att en Windows service körs redan när servern står vid inloggningsproptem och ingen ännu loggat in på datorn. Att då läsa från "Current user" är ju meningslöst. Local_Machine är bättre att använda i detta läge om möjligheten finns. Jag tackar för svaren!Windows service -> CurrentUser
Jag vill läsa/skriva ett värde under CurrentUser i min windows service.
Är det möjligt att kunna det på något sätt???
/Alexander
Settings - If you will use the registry to store settings for your service, then you should use Microsoft.Win32.Registry.LocalMachine as opposed to Microsoft.Win32.Registry.CurrentUser, which might not work since there may be no user logged onto the computer where your service runs).Sv: Windows service -> CurrentUser
/JohanSv:Windows service -> CurrentUser
Dessutom är det inte säkert att kontot som tjänsten körs under, troligen Network service eller Local System/Service, har rättigheter att läsa i registret, i alla fall inte under Current User.Sv: Windows service -> CurrentUser
Jag har nu istället gjort om det till en vanligt program och lagt det i autostarten och "nere vid klockan".
/Alexander