Hej Min idé skulle vara att använda ett externt program för att göra själva konverteringen, finns massor av konverteringsprogram som kan anropa med växlar/parametrar för konvertering. Jag håller med Robert till 100%! Som alternativ till System.Diagnostics.Process finns ju det gamla goa Shell() <b>Som alternativ till System.Diagnostics.Process finns ju det gamla goa Shell()</b> Det låter som att jag kan komma vidare med denna. Tack!Konvertering ljudfiler wav till ?
Jag håller på med ett projekt som kommer inbegripa viss behandling av ljudfiler. Wav-filer laddas upp på en ftp och återfinns i mappar på servern. På servern ska det finnas ett program (som jag håller på med) som tar ljudfilerna och konverterar dem till ett annat format. Det jag söker är en funktion av något slag som kan konvertera wav till annat lämpligt format. Det jag är ute efter är att filerna ska bli betydligt mindre i storlek men fortfarande vara lyssningsbara och helst utan någon stor kvalitétsförsämring.
Är det någon som har tips eller idéer om hur jag kan göra detta? Finns det en lösning som fungerar bra med C#?
//DavidSv: Konvertering ljudfiler wav till ?
Alltså ha rutiner för att ladda upp filen, skicka den till konverteringen, spara undan/kasta bort orginalfilen, lägga den nya filen på rätt platsSv: Konvertering ljudfiler wav till ?
Det finns ingen anledning att uppfinna hjulet på nytt, med risk att göra det sämre. Använd t.ex. System.Diagniostics.Process för att exekvera det externa programmet.
Behöver du hjälp att välja konverterare så hör av dig igen!Sv:Konvertering ljudfiler wav till ?
Sv: Konvertering ljudfiler wav till ?
Jaha, vardå? :)
/JohanSv:Konvertering ljudfiler wav till ?
System.Diagnostics.Process shell = new System.Diagnostics.Process();
Ok ok, det finns inget riktigt shell-kommando i c# ;-) mina tankar var i VB-världen
Sv: Konvertering ljudfiler wav till ?
/David