Hej!ObjectList DataBind problem!!
Jag har ett problem som uppstår på en webform i ett ASP.NET mobile project. Jag har en ObjectList som fylls med en dataview. Dataview består av information om böcker (titel, pris, isbn, bildurl etc) hämtat från en databas. ObjectListat fylls när man trycker på en knapp för att hämta ut ett visst antal böcker. En sökfunktion efter böcker helt enkelt.
I ObjectListan har jag skapat en ItemTemplate för att kunna visa bilder med en <mobile:command> och koden <%# DataBinder.Eval ... %> för att skriva ut rätt bild-url.
När ObjectListen fylls visas alltså en lista med titel och bild som är klickbara. Vid ett klick kommer man till DetailViewn och så här långt funkar allt toppen! Men problemet uppstår när jag klickar på "Back"-knappen i DetailsViewn. Då kommer jag tillbaka till sidan där objectlistens lista visas, men utan någon titel och bilen har byts ut mot en knapp utan text/bild i.
Det har hänt något med innehållet/texten i mina objekt i itemtemplaten. man kan fortfarande klicka på de "tomma" knapparna i listan och kommer då till rätt detailveiw, med rätt innehåll,. Men listan visar ingen text.
Om jag inte har en itemtemplate funkar back-knappen utan problem, och listan klarar av att hålla kvar värdena i listan. Jag har satt EnableViewState till True överallt jag kan komma på men fortfarande samma fel.
Nån som har nån aning om vad som kan vara fel??
//Andreas Viklund