Får följande fel: Jag tror inte att felet ligger ligger där du pekar. Hitta en lösing.Under Debug->Exceptions bocka ur Managed Debuging Assistens så funkar det.Dock vet jag ju inte om TortugaDN.dll kommer att hänga mitt program sen när det körs på riktigt men det återstår att se.LoaderLock was detected
DLL 'C:\*******\bin\Debug\TortugaDN.dll' is attempting managed execution inside OS Loader lock. Do not attempt to run managed code inside a DllMain or image initialization function since doing so can cause the application to hang.
Här är koden som ger mig felet.
[STAThread]
static void Main()
{
Application.EnableVisualStyles();
Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
Application.Run(new Start()); <--- här kommer felet
}
Sv: LoaderLock was detected
Problemet är att dll:en (vilken inte är koden du har skickat med här eftersom en dll inte har en Main) TortugaDN.dll i dess DllMain (dsv i dess initiering) försöker anropa managed code. Vad är TortugaDn.dll? Hur är den skriven? Vad gör den vid initering (dvs i dess DllMain)?
Detta är en ny variant på ett klassiskt problem sedan C++-tiden då man om man skrev en egen DllMain fick problem om man triggade en trådswitch i DllMain (aja baja).
Så: vad är TortugaDN.dll?
Hmm, litet googlande ger http://geekswithblogs.net/chilkat/archive/2005/09/26/55090.aspx som är en annan person som har samma problem. Dll:en TortugaDN.dll verkar ha problem.
/AndreasSv:LoaderLock was detected