hej Ok, det kanske är lite enkelt och så kanske du tänkt på det redan men jag har haft liknande problem och då visade det sig att det var rättigheter. Kolla att den användare som servicen kör under har alla rättigheter den behöver. Nu äre fixat... Tack för tipset...köra cmd från en service som sen kör olika perl-script??? (C# program)
jag har gjort en service som varje minut sk köra en consol som i sin tur kör de perl-script som ligger i tabell i en databas.
när man kör consollen direkt (en exe-fil) så funderar det problemfritt, consollen startar, kör igång de perl-script som finns i databasen o stänger ner sig.
MEN när man låter servicen köra detta consol program så "fastnar" det programmet innan/vid igångkörandet av perls-scripten... så min fråga är hur man får det hela att fungera via servicen???
så här ser delar av koden ut, den kod som hämtar sökväg till perl-script o ska köra det hela:
<code>
while (rdr.Read())
{
// get the results of each column
string name = (string)rdr["runScript_ScriptName"];
string where = (string)rdr["runScript_ScriptWhere"];
int when = (int)rdr["runScript_WhenInSeconds"];
// print out the results
Console.Write(name + " " + where + " " + when);
Console.WriteLine();
Console.WriteLine("Now lets run every script.... ");
Process.Start("C:\\Perl\\bin\\perl.exe ", where);
</code>
den sista raden kör ju perl-scripten om man själv triggar cmd-progget... men det stannar där (nästan säker på det) när det är servicen som start cmd-progget...
tacksam för hjälp
/jonas wSv: köra cmd från en service som sen kör olika perl-script??? (C# program)
Annars kan du t ex låta servicen gå under ett administrativt konto och inte under system (som är standard?).
//Mikael SandSv:köra cmd från en service som sen kör olika perl-script??? (C# program)
Det var att "serviceProcessInstaller" ska installeras under "LocalSystem" för att det hela ska fungera...