Sitter och knåpar på en special-variant av en webbläsare... Att få länken att öppnas i ett nytt fönster är en enkel sak att lösa, du lägger bara till target="_blank" i länken Tack Olof!Öppna länk i ett nytt fönster (WebBrowser).
Använder WebBrowser kontrollen, men har stött på två problem som jag inte lyckas lösa.
Det första är att jag vill kunna tvinga alla länkar som klickas att öppnas i ett nytt fönster, eller rättare sagt i en ny instans av internet explorer. (japp, du läste rätt. Alla andra knåpar på att förhindra att det öppnas nya fönster, men jag vill alltså tvinga upp ett nytt fönster...).
Det andra är att jag vill kunna visa hela adressen på en länk som muspekaren svävar över. Typ ett event som triggas när man svävar över en länk, där jag kan hämta ut hela adessen på länken så att jag kan presentera den för användaren innan han/hon klickar.
Tacksam för alla ideer och tips!
(Knåpar med C# och VS 2005)
MagnusSv: Öppna länk i ett nytt fönster (WebBrowser).
//OlofSv:Öppna länk i ett nytt fönster (WebBrowser).
Lyckades faktiskt lösa just det problemet under helgen.
Jag har använt ett Event som heter Navigating. Där cancelerar jag först länken och kör en ny med samma länk och tillägget true efter länken i funktionen Navigate.
På följande vis:
private void webBrowser1_Navigating(object sender, WebBrowserNavigatingEventArgs e)
{
if (NewWindow == true)
{
NewWindow = false;
e.Cancel = true;
webBrowser1.Navigate(e.Url, true);
}
NewWindow = true;
}
Variablen NewWindow används för att styra det hela.
Kan dock få nytta av ditt tips, så jag tackar så ödmjukast!
Någon som kan hjälpa mig med problem två. Visa länken som man svävar över med muspekaren?
Tack!