Hej, Vad du ska sats beror på vad du ska göra. Något snabb hack bara för att testa något annat eller är nätverkskommunikationen den centrala delen i din applikation?Sockets
Jag har arbetat med Winsock i VB6.0 för mina nätverks program, Nu när jag har konventerat till C# känns det lite dumt att fortsätta använda denna gamla ActiveX. Jag har kollat lite i System.Sockets namespacen i .NET och googlat efter tutorials.
Av det jag har hittat så använder sig de flesta tutorialsen av helt olika metoder (TcpClient, Sockets), och det verkar som jag måste ha mitt program multi-threaded för att det ens skall vara användarvänligt.
Vad skall jag satsa på egentligen?, Och är det någon som har en lättförstålig tutorial eller exempel program?Sv: Sockets
TCPClient och TCPListener tillhandahåller enkla och korta metoder för att snabbt skapa en enslutning medans Sockets ger dig mera kontroll över anslutningen. Kortfattat sagt
Jag själv har inte användt "Högnivå implementeringarna" (TCPClient och TCPListener) så mycket pga att jag har haft problem med dom när jag har gjort anslutningar till Linux maskiner. Detta kan ju dock bero på mig men det fungeradia iaf med Lågnivå varianten. Detta var dock ca 2 år sedan så det kan ju ha hänt en del sen dess.
Angående exempel/tutorials. Google vet! :-)