Det kanske låter enkelt, men det har blivit lite problematiskt.Sätta fokus på annan kontroll vid val i ListView
Jag vill alltså göra så att när man väljer en sak i en ListView så ska den skriva till en annan kontroll och sätta fokus till den.
Om jag gör detta på ItemSelectionChanged-eventen så blir det bra, bara det att fokus försvinner från den andra kontrollen efter några hundradelar av en sekund.
Om jag istället gör allting vid ItemActivate så dröjer det ca en sekund mellan att man väljer och att den läser in, klart irriterande när man ska göra det på flera saker i listan. Fokus stannar dock kvar som det ska.
Har någon ett förslag, helst på varför fokus tas ifrån kontrollen igen när man kör x.Focus() sist i eventhandlern för ItemSelectionChanged?
<b>Uppdatering:</b>
Jag har nästan löst det, eventhandlern för ListView.Click verkar göra susen.
Bara en sak kvar nu, när man klickar utanför valen i listan så att ingenting är valt ska även då en del kod köras. I ItemActivate/ItemSelectionChanged kunde man kolla om listview.FocusedItem var null och då köra koden, men Click-eventen körs inte när man klickar utanför listan. Samt, om man kollar med t ex MouseUp-eventen så är FocusedItem fortfarande satt.
Några tips där?